Your browser does not support JavaScript!


Jaka jest przyszłość Forda?

Przez ostatni rok dobiegały nas najróżniejsze informacje dotyczące planów, pomysłów, jak i wdrażanych projektów marki Ford. Część z nich dotyczy również Forda Transita. Postaramy się zebrać te informacje w jednym miejscu. Zapnijcie pasy i wyruszcie z nami w małą wycieczkę po przyszłości!



Elektryczne samochody



Połowę Fordów do roku 2020 będą stanowiły hybrydy i auta elektryczne. W 2014 roku planowano wprowadzić do wybranych europejskich sieci dilerskich trzy modele: C-max Energi, Ford Mondeo Hybrid oraz Ford Focus Electric. Nie do końca się to udało, bo na przykład produkcja Mondeo Hybrid rozpoczęła się dopiero w listopadzie 2014 roku. Do roku 2020 wyda 4,5 miliarda dolarów na zelektryfikowanie części swojej gamy modelowej. W tym czasie Ford będzie oferował 13 modeli hybrydowych i elektrycznych. Do końca dekady takie pojazdy obejmą 40 proc. oferty tego producenta. Pierwszym krokiem ma być wprowadzenie na wszystkich rynkach europejskich wspomnianego Focusa Electric.



Części samochodowe z drukarek 3D



Ford próbuje wykorzystać technologie drukowania w 3D części dla samochodów osobowych oraz vanów. Firma rozpoczęła testy z spoilerami i elementami dekoracyjnymi przeznaczonymi do karoserii i zewnętrznej sfery pojazdu. Na razie drukarki 3D są testowane dla dywizji wyścigowych, jednakże możemy spodziewać się wykorzystania ich w masowej produkcji już niedługo! Wykorzystywane drukarki pochodzą z firmy Stratasys (Ford: ,,zdolne do drukowania części motoryzacyjnych praktycznie każdego kształtu i rozmiaru”).



Centrum Innowacji w Wielkiej Brytanii


Ford utworzy nowe Centrum Innowacji w Wielkiej Brytanii, w wschodnim Londynie, które skupi się na badaniach i rozwoju technologii] Ford wybrał Wielką Brytanię jako lokalizację dla pracy nad rozwojem transportu oraz technologii transportu, odrzucając wszelkie obawy związane z Brexitem.
,,Opierając się na tempie, w jakim rozwija się nasz zespół w centrum innowacji, w Londynie - najważniejszym celem jaki obierzemy jest nauka i odkrycia w zakresie nowych technologii" - powiedział VP i P firmy Ford w Europie, Bliskim Wschodzie oraz Afryce. Ford niedawno zasygnalizował, że zamierza skupić się na technologiach samojeżdżacych aut - na co wskazywał Jim Hackett, Szef Wykonawczy Zarządu.



Samojeżdżące auta


Ford już zamoczył palec lub dwa w przyszłości. W zeszłym roku Ford zakupił Chariot, projekt współdzielenia pojazdu z San Francisco, który używa Forda Transita z 15 miejscami. W tym roku Ford ogłosił, że inwestuje 1 miliard dolarów w Argo AI, pracującą nad sztuczną inteligencją i robotyką. Firma została założona przez byłych inżynierów Google i Ubera. Będą pracować nad oprogramowaniem dla pierwszego w pełni autonomicznego pojazdu forda, którego premierę firma przewiduje rok 2021.


Były Dyrektor generalny Forda - Mark Fields stwierdził w 2016 roku, że Ford podwoi zatrudnienie w Dolinie Krzemowej Forda i rozbuduje swoje struktury o 150 000 stóp kwadratowych do końca 2016 roku. Planowane są samochody autonomiczne dla masowego tranzytu, który jest planowany do poziomu SAE 4 automatyzacji.
Co jednak rozumieć przez samojeżdżące samochody? Krótko mówiąc: pojazdy bez kierowcy, bez koła kierownicy i pedałów; używane w środowiskach miejskich. Chińska firma wyszukiwawcza Baidu i Ford inwestują łącznie w 150 milionów dolarów w spółkę Velodyne LiDAR, zajmującą się produkcją technologii wykrywania i rozsyłania obrazów w 3D. Technologia Velodyne wykorzystuje kombinację kamer. Optyczny czujnik i światło lasera, które oceniają otoczenie, tworzą 360-stopniowe odwzorowanie wizualne. Bezosobowe pojazdy będą droższe niż w przypadku samochodów normalnych lub dostawczych.


Pozostałe nasze artykuły na blogu: