Your browser does not support JavaScript!


Ford Transit MK9

Rok 2019 przyniósł masę nowości w świecie motoryzacji. Pojawiły się nowe modele aut, Ford wprowadził na rynek ważne modele swoich samochodów z jednostkami elektrycznymi, bądź hybrydowymi. Wśród nowości znalazł się również nowy model samochodu dostawczego - Ford Transit MK9, nazywany przez niektórych Ford Transit MK8 facelift lub po prostu Ford Transit 2019. Jesteście ciekawi jakie zmiany zostały wprowadzone w najnowszym dostawczaku Forda? Zmiany nie dotyczą tylko aspektu wizualnego vana! Wprowadzenie wersji z 185 KM stanowiło odpowiedź na najnowsze jednostki konkurencyjnych firm.



Ford Transit MK9 Facelift


Nowy model Transita został zaprezentowany po raz pierwszy na wystawie pojazdów użytkowych IAA 2018 w Hanowerze. Ford zapowiedział, że nowe auta trafią do produkcji w pierwszej połowie 2019 roku. Słowa dotrzymał, już teraz można spotkać egzemplarze nowych vanów na ulicach, czy w salonach. Przez blisko rok Ford Transit MK9 poddawany był testom, które dotyczyły wytrzymałości nowego silnika i skrzyni biegów, jak i wprowadzeniu nowych technologii. Największe zmiany wizualne zaszły w przedniej części pojazdu.



Ford Transit MK9 front


Największa zmiana dotyczy przedniego zderzaka, nad którym znalazł się nowy grill sympatyzujący z rozwiązaniami stosowanymi w Fordzie Transit Custom. Sam wygląd zderzaka również został zmieniony. Postawiono na bardziej nowoczesny i opływowy wygląd. Zmiany te dotknęły również przednich reflektorów - wprowadzono podłużne światła przeciwmgielne w miejsce zaokrąglonych. W tylnonapędowym modelu RWD postawiono na zmniejszenie wagi pojazdu i zwiększenie jego przestrzeni ładunkowej. Nowa maska została wykonana z aluminium, dzięki czemu udało się zmniejszyć wagę pojazdu o 5,4 kilograma. Kolejne zmiany dotknęły między innymi zbiornik paliwa, którego masę zredukowano o 6,1 kg. Zmodyfikowano również układ wydechowy, dzięki czemu zyskano kilka centymetrów dodatkowej powierzchni do załadunku. Najnowszy facelift, nazwany przez nas roboczo Ford Transit MK9, jest dobrze przemyślany i stanowi reakcje na zmiany zachodzące u największych rywali w segmencie pojazdów użytkowych. Nowe rysy dostawczaka mają poprawić jego aerodynamiczność i przyczynić się do redukcji poziomu spalania. W furgonach zamiast stalowej grodzi oddzielającej kabinę od ładowni zastosowano materiały kompozytowe, dzięki czemu masa własna ,,blaszki” uległa redukcji o kolejne 4,4 kg. Istnieje możliwość zamówienia wersji z reflektorami biksenonowymi ze światłami LED do jazdy dziennej.



Ford Transit MK9 bottom


Silnik Ford Transit MK9 - moc, spalanie


Mercedes oraz Renault zaprezentowało jednostki diesla o mocy 177 KM oraz 180 KM. Ford musiał zareagować i wprowadził najnowszą wersję silnika EcoBlue 2.0 z rodziny Panther o mocy 185 koni mechanicznych, wyciskającej 415 Nm. Tak gwałtowne podniesienie mocy wymagało wprowadzenia szeregu zmian wewnątrz pojazdu. Najmocniejszy EcoBlue ma 16-zaworową głowicę i aluminiowy blok silnika. Zmienione zostały wtryski (teraz pozwalają dostarczać paliwo pod cisnieniem do 2200 barów) oraz zmodyfikowano turbosprężarkę. Postawiono również na stalowe tłoki o nieco krótszych płaszczach, celem zredukowania tarcia wewnętrznego. Każdy silnik (dostępne są również wersje 105 KM, 130 KM, 170 KM) spełnia rygorystyczne wymogi standardów dotyczących emisji spalin Euro 6.2.



Ford Transit MK9 engine


Ford zapowiedział wprowadzenie w 2020 roku nowej, 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Oczywiście wszystko zależy od indywidualnych upodobań klientów. Zwolennicy manualnej skrzyni biegów będą mogli postawić na bardziej tradycyjne rozwiązanie.



Ford Transit MK9 z masą nowych technologii



Nowa wersja Transita nie mogła się obyć bez zaawansowanych technologicznie rozwiązań, wspomagających bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku, przednia kamera szerokokątna oraz tylna kamera z podświetleniem pomagają bezpieczniej poruszać się po drodze o każdej porze dnia i nocy. System zapobiegania kolizjom z funkcją wykrywania pieszych monitoruje drogę i powiadamia o pojazdach i osobach, które mogą przeciąć tor ruchu pojazdu. Może on automatycznie aktywować hamulce, jeśli nie zareagujesz na ostrzeżenia. Dzięki zastosowaniu technologii hybrydowej wspomagającej silnik turbodiesla przy ruszaniu czy przyspieszaniu możliwe są oszczędność na paliwie od 3 do 8 procent (przy zastosowaniu systemu Start-Stop).


Nowy Ford Transit MK9 dostępny jest z modemem FordPass Connect, zapewniający dostęp do Wi-Fi 4G dla nawet 10 urządzeń jednocześnie. System może również w czasie rzeczywistym przesyłać informacje o natężeniu ruchu drogowego i alerty bezpośrednio do systemu nawigacyjnego SYNC 3. Nowa technologia ma pomagać w omijaniu korków i dobrze najbardziej optymalnej drogi dojazdowej do celu. Technologia FordPass pozwala na monitorowanie stanu technicznego pojazdu oraz zdalne uruchamianie silnika - wystarczy smartphone z dostępem do Internetu. Wśród nowinek nie zabrakło również systemów Cross Traffic Alert, aktywnego inteligentnego tempomatu, czy trybu Slippery do jazdy na śliskiej nawierzchni. Nowa kierownica (znana z Customa) zyskała nową technologią elektrycznego wspomagania EPAS.





Ford Transit EcoBlue Hybrid

Co więcej, w wersjach z przednim i tylnym napędem producent już teraz oferuje system EcoBlue Hybrid, czyli tzw. miękką hybrydę. Oznacza to, że standardowy alternator został zastąpiony modułem rozrusznika/generatora. Podczas wytracania prędkości energia jest gromadzona w chłodzonych powietrzem akumulatorach litowo-jonowych. Może służyć ona zarówno do zasilania urządzeń pokładowych jak i wspomagania tradycyjnego silnika podczas przyspieszania. Mowa jest tutaj o 48 Voltowej hybrydzie (mHEV).


Ford Transit MK9

Czy wiesz, że... ?

Pozostałe nasze artykuły na blogu