Citroen znajduje się aktualnie w piątce najpopularniejszych producentów samochodów dostawczych w Europie. Mimo oparcia pojazdu o taką samą konstrukcję, co marki konkurencyjne, Citroen Jumper posiada kilka elementów własnych, które nadają mu indywidualnego charakteru. To właśnie te czynniki wpływają na dobre wyniki sprzedażowe. Na szczególną uwagę zasługuje innowacyjny design zewnętrzny. W Wielkiej Brytanii Jumper znany jest pod nazwą Relay.
Pierwsze modele samochodów użytkowych marki Citroën pojawiły się na rynku w okresie 20-lecia międzywojennego. Już w 1928 roku firma wyprodukowała Citroena C4 VAN, który ma bardzo niewiele wspólnego z modelem C4, który znamy współcześnie. Był on jednak wyposażony w duży, zabudowany bagażnik, który umożliwiał transport różnego rodzaju dóbr. Citroen jako jedna z pierwszych marek na świecie wyszła naprzeciw potrzebom firm, które potrzebowały optymalnej powierzchni ładunkowej. Pojazd napędzał 9-litrowy silnik. C4 van występował w 17 różnych wersjach, umożliwiając transport dóbr do 1200 kilogramów. W 1939 roku, firma wypuściła na rynek model TUB/TUC, który stał się prekursorem dla kolejnego modelu H van.
W 1947 na rynku europejskim zadebiutował Citroen H van, który posiadał napęd na przednią oś. Było to nowe rozwiązanie, które przyjęło się potem w skali całego świata. H van spotkał się z ogromnym uznaniem i do dzisiejszego dnia można spotkać odnowione, działające egzemplarze tego pojazdu. Przez kolejne dekady Citroen wprowadzał na rynek kolejne wariacje pojazdów użytkowych - Citroën Type 23 o pojemności ładunkowej na poziomie 1500 kg, czy 2CV MINI-VAN sprzedany w 1.2 milionaach egzemplarzy. Największym przełomem było jednak wprowadzenie wysokogabarytowego Citroena Jumpera, który na dobre zagościł w ofercie Citroena.