W latach 1989 – 1994 produkowana była również skrócona wersja nazwana Fiat Talento, będąca naturalnym sukcesorem Fiata 242. Rozstaw osi względem Ducato został zmniejszony z 2929 mm do 2315 mm. Pojazd występował w czterech różnych wersjach nadwozia: furgon, bus, skrzyniowiec oraz zabudowa kamperowa. W 2014 roku Fiat nawiązał porozumienie z Renault na mocy którego rozpoczęto produkcję współczesnego samochodu dostawczo-osobowego o nazwie Fiat Talento. Auto zostało zaprezentowane po raz pierwszy na targach we Frankfurcie 2016 roku i posiadało bardzo dużo elementów wspólnych względem Renault Trafic. Tym samym pamięć o starym dostawczaku została odnowiona, wpasowując się w współczesne wymogi emisji spalin oraz nowoczesną stylistykę.
Decyzja o odrodzeniu Fiata Talento wynikała również ze zmian zachodzących na rynku pojazdów dostawczych. Konkurencja wprowadzała na rynek ,,małe dostawczaki” i spotykały się one z dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Najlepszym przykładem może być wprowadzony na rynek w 2012 roku Ford Transit Custom, który jest jednym z najpopularniejszych vanów sprzedawanych w Wielkiej Brytanii w minionej dekadzie. Rozwiązanie, które nie sprawdziło się pod koniec XX wieku, spotkało się z dużym zainteresowaniem 20 lat później. To w bardzo dobry sposób obrazuje jak dużym zmianom uległ rynek pojazdów użytkowych w ostatnim czasie.