Ford Transit Custom 2023 - Dane Techniczne
Nowy Ford Transit Custom 2023 jest dostępny w dwóch długościach nadwozia: Krótkim Rozstawie Osi (L1) i Długim Rozstawie Osi (L2). Wszystkie wersje mają standardowy niski dach (H1) z całkowitą wysokością poniżej 2,0 metra, co oznacza, że obecnie nie ma osobnej wersji z wysokim dachem. Kluczowe wymiary zewnętrzne i przestrzeni ładunkowej dla dostępnych konfiguracji przedstawiono poniżej.
Wymiary – Ford Transit Custom 2023
Ford Transit Custom 2023 L1
A - długość całkowita, B - rozstaw osi, C - wysokość całkowita, D - długość przestrzeni ładunkowej, E - wysokość drzwi przesuwnych, F - szerokość drzwi przesuwnych
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Wymiar (mm) |
5 050 |
3 100 |
1 972 |
3 050 |
1 301 |
1 030 |
Symbol
A: 5 050 mm
B: 3 100 mm
C: 1 972 mm
D: 3 050 mm
E: 1 301 mm
F: 1 030 mm
Ford Transit Custom 2023 L2
A - długość całkowita, B - rozstaw osi, C - wysokość całkowita, D - długość przestrzeni ładunkowej, E - wysokość drzwi przesuwnych, F - szerokość drzwi przesuwnych
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Wymiar (mm) |
5 450 |
3 500 |
1 972 |
3 450 |
1 301 |
1 030 |
Symbol
A: 5 450 mm
B: 3 500 mm
C: 1 972 mm
D: 3 450 mm
E: 1 301 mm
F: 1 030 mm
2023 Ford Transit Custom MK3
A - szerokość z lusterkami, B - szerokość z lusterkami złożonymi
Symbol |
A |
B |
Wymiar (mm) |
2275 |
2148 |
Symbol
A: 2275 mm
B: 2148 mm
Uwaga: Wszystkie wymiary są podane w milimetrach. „L1” oznacza krótki rozstaw osi, a „L2” długi rozstaw osi. 280/320/340 odnoszą się do przybliżonej masy całkowitej pojazdu (w dziesiątkach kilogramów) dla różnych wersji, ale nie wpływają na wymiary fizyczne.
Układy napędowe i silniki - Transit Custom 2025Transit Custom 2023 oferuje różne opcje napędowe: diesel, hybrydowy plug-in (PHEV) oraz w pełni elektryczny. Silnik 2.0L EcoBlue diesel jest dostępny w wersjach o mocy 110 KM, 136 KM, 150 KM i 170 KM. Standardowo oferowana jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów, a w wersjach 136 KM i 170 KM dostępna jest opcjonalna 8-biegowa automatyczna skrzynia. Silniki Diesla Silnik | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | Skrzynia biegów | Zużycie paliwa (l/100 km) | Zdolność holowania (z hamulcem) (kg) | Zdolność holowania (bez hamulca) (kg) | 2.0L EcoBlue | 110 | 360 | 6-biegowa manualna | 7,2–8,0 | 2 800 | 750 | 2.0L EcoBlue | 136 | 390 | 6-biegowa manualna / 8-biegowa automatyczna | 7,2–8,0 | 2 800 | 750 | 2.0L EcoBlue | 150 | 390 | 6-biegowa manualna | 7,2–8,0 | 2 800 | 750 | 2.0L EcoBlue | 170 | 405 | 8-biegowa automatyczna | 7,9–8,6 | 2 800 | 750 | 2.0L EcoBlue 110 KM Moment obrotowy: 360 Nm Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Zużycie paliwa: 7,2–8,0 l/100 km Zdolność holowania (z hamulcem):
2.0L EcoBlue 136 KM
Moment obrotowy: 390 Nm
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna / 8-biegowa automatyczna
Zużycie paliwa: 7,2–8,0 l/100 km
Zdolność holowania (z hamulcem): 2 800 kg
Zdolność holowania (bez hamulca): 750 kg
2.0L EcoBlue 150 KM
Moment obrotowy: 390 Nm
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Zużycie paliwa: 7,2–8,0 l/100 km
Zdolność holowania (z hamulcem): 2 800 kg
Zdolność holowania (bez hamulca): 750 kg
2.0L EcoBlue 170 KM
Moment obrotowy: 405 Nm
Skrzynia biegów: 8-biegowa automatyczna
Zużycie paliwa: 7,9–8,6 l/100 km
Zdolność holowania (z hamulcem): 2 800 kg
Zdolność holowania (bez hamulca): 750 kg
Plug-In Hybrid (PHEV)
Silnik |
Moc (KM) |
Moment obrotowy (Nm) |
Skrzynia biegów |
Zasięg elektryczny (km) |
Zdolność holowania (z hamulcem) (kg) |
2.5L Atkinson + EV |
232 |
- |
Automatyczna (CVT) |
55 |
2 000 |
2.5L Atkinson + EV
Moc: 232 KM
Moment obrotowy: -
Skrzynia biegów: Automatyczna (CVT)
Zasięg elektryczny: 55 km
Zdolność holowania (z hamulcem): 2 000 kg
Wersja PHEV łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy w cyklu Atkinsona z baterią o pojemności 11,8 kWh, oferując 232 KM i zasięg elektryczny do 55 km (WLTP). Model ten posiada różne tryby jazdy, w tym EV Now (tylko elektryczny) i EV Charge (silnik spalinowy ładuje baterię). PHEV wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów CVT, zapewniającą płynną jazdę.
E-Transit Custom (Elektryczny)
Bateria (kWh) |
Moc (KM) |
Zasięg (km) |
DC Szybkie ładowanie |
Zdolność holowania (z hamulcem) (kg) |
74 kWh |
136 / 217 |
337 |
125 kW (15-80% w 41 min) |
2 300 |
E-Transit Custom 136 KM
Bateria: 74 kWh
Zasięg: 337 km
DC Szybkie ładowanie: 125 kW (15-80% w 41 min)
Zdolność holowania: 2 300 kg
E-Transit Custom 217 KM
Bateria: 74 kWh
Zasięg: 337 km
DC Szybkie ładowanie: 125 kW (15-80% w 41 min)
Zdolność holowania: 2 300 kg
W pełni elektryczny E-Transit Custom posiada baterię o pojemności 74 kWh (64 kWh użyteczne) oraz dwa warianty silników: 100 kW lub 160 kW (136 KM lub 217 KM). Szacowany zasięg wynosi do 337 km (WLTP). Model ten obsługuje szybkie ładowanie DC o mocy do 125 kW, umożliwiając naładowanie od 15% do 80% w około 41 minut, natomiast ładowanie AC o mocy 11 kW pozwala na pełne naładowanie w około 8 godzin. Ponadto, dostępna jest funkcja Pro Power Onboard, umożliwiająca zasilanie narzędzi i sprzętu o mocy do 2,3 kW.
Ładowność i pojemność - Transit Custom MK3
Transit Custom zachowuje wysoką ładowność i zdolności holownicze. Przestrzeń ładunkowa wynosi około 5,8 m3 (L1) lub 6,8 m3 (L2), a przelotowy otwór ładunkowy umożliwia przewóz przedmiotów o długości do 3,45 m.
Ford Transit Custom 2023 L1 Wersja | Objętość ładunkowa (m³) | Maks. długość ładunkowa (mm) | Ładowność (kg) | Pojemność europalet | L1H1 | 5,8 | 3 050 | 1 327 | 3 | Ford Transit Custom 2023 L1H1 Objętość ładunkowa: 5,8 m³ Maks. długość ładunkowa: 3 050 mm Ładowność: 1 327 kg Pojemność europalet: 3 Ford Transit Custom 2023 L2 Wersja | Objętość ładunkowa (m³) | Maks. długość ładunkowa (mm) | Ładowność (kg) | Pojemność europalet | L2H1 | 6,8 | 3 450 | 1 327 | 4 | Ford Transit Custom 2023 L2H1 Objętość ładunkowa: 6,8 m³ Maks. długość ładunkowa: 3 450 mm Ładowność: 1 327 kg Pojemność europalet: 4
Maksymalna ładowność różni się w zależności od wersji: modele diesel mogą przewozić do 1 350 kg, wersja PHEV do 1 180 kg, a model elektryczny do 1 010 kg. Modele z silnikiem diesla mogą holować do 2 800 kg, podczas gdy PHEV może ciągnąć 2 000 kg, a wersja elektryczna ma zdolność holowania do 2 300 kg.
Bezpieczeństwo i Technologia
Ford wyposażył Transit Custom w szeroki zakres systemów wspomagania kierowcy, w tym ABS, ESC, poduszki powietrzne, Asystenta utrzymania pasa ruchu, Inteligentnego asystenta prędkości, System wspomagania przedkolizyjnego oraz Czujniki parkowania z tyłu. Opcjonalnie dostępne są także Monitorowanie martwego pola z asystentem przyczepy, Adaptacyjny tempomat oraz Asystent hamowania wstecznego.
Wewnątrz vana znajduje się 13-calowy ekran dotykowy SYNC 4 z nawigacją, multimediami, bezprzewodowym Apple CarPlay/Android Auto oraz łącznością 5G. Cyfrowy zestaw wskaźników dostarcza kluczowych informacji o jeździe. Kierownica z funkcją pochylenia może służyć jako powierzchnia robocza, co jest szczególnie przydatne dla profesjonalistów, którzy potrzebują miejsca do pracy w samochodzie.
Dodatkowe opcje obejmują podgrzewane fotele przednie, bezkluczykowy dostęp oraz ulepszony system klimatyzacji. System Pro Power Onboard (PHEV/elektryczny) umożliwia podłączenie narzędzi i sprzętu, co jest szczególnie przydatne dla rzemieślników i firm mobilnych.
2023 Transit Custom vs. Tourneo Custom
Transit Custom jest przeznaczony głównie do transportu ładunków, natomiast Tourneo Custom to wersja pasażerska. Model Tourneo oferuje maksymalnie dziewięć miejsc (diesel/PHEV) lub osiem (elektryczny) i posiada wysokiej jakości materiały wykończeniowe, elastyczne konfiguracje siedzeń oraz dodatkowe funkcje komfortu. Został zaprojektowany z myślą o wygodzie pasażerów, oferując lepszą izolację akustyczną i bardziej płynną jazdę niż wersja dostawcza.
Oba modele korzystają z tej samej platformy, układów napędowych i technologii, ale Tourneo jest skierowane do rodzin, transportu biznesowego lub usług przewozowych. Siedzenia drugiego i trzeciego rzędu można często demontować lub obracać, umożliwiając różne układy, w tym ustawienie konferencyjne. Tourneo posiada także poduszki powietrzne dla pasażerów tylnych oraz dedykowaną klimatyzację dla pasażerów, zapewniając lepszy komfort podróży.
Z kolei Transit Custom koncentruje się na funkcjonalności transportu ładunków, oferując wzmocnioną podłogę, dodatkowe rozwiązania do przechowywania oraz specjalistyczne konfiguracje do pracy. Te różnice sprawiają, że każdy model jest idealny dla różnych zastosowań, zachowując niezawodność i nowoczesne technologie Forda. |