Your browser does not support JavaScript!


Ford Transit Custom 2023 - Dane Techniczne

Nowy Ford Transit Custom 2023 jest dostępny w dwóch długościach nadwozia: Krótkim Rozstawie Osi (L1) i Długim Rozstawie Osi (L2). Wszystkie wersje mają standardowy niski dach (H1) z całkowitą wysokością poniżej 2,0 metra, co oznacza, że obecnie nie ma osobnej wersji z wysokim dachem. Kluczowe wymiary zewnętrzne i przestrzeni ładunkowej dla dostępnych konfiguracji przedstawiono poniżej.

Wymiary – Ford Transit Custom 2023

Wymiary Ford Transit Custom L1

Ford Transit Custom 2023 L1

A - długość całkowita, B - rozstaw osi, C - wysokość całkowita, D - długość przestrzeni ładunkowej, E - wysokość drzwi przesuwnych, F - szerokość drzwi przesuwnych

Symbol A B C D E F
Wymiar (mm) 5 050 3 100 1 972 3 050 1 301 1 030

Symbol

A: 5 050 mm

B: 3 100 mm

C: 1 972 mm

D: 3 050 mm

E: 1 301 mm

F: 1 030 mm

Wymiary Ford Transit Custom L2

Ford Transit Custom 2023 L2

A - długość całkowita, B - rozstaw osi, C - wysokość całkowita, D - długość przestrzeni ładunkowej, E - wysokość drzwi przesuwnych, F - szerokość drzwi przesuwnych
Symbol A B C D E F
Wymiar (mm) 5 450 3 500 1 972 3 450 1 301 1 030

Symbol

A: 5 450 mm

B: 3 500 mm

C: 1 972 mm

D: 3 450 mm

E: 1 301 mm

F: 1 030 mm

Wymiary Ford Transit Custom L2

2023 Ford Transit Custom MK3

A - szerokość z lusterkami, B - szerokość z lusterkami złożonymi

Symbol A B
Wymiar (mm) 2275 2148

Symbol

A: 2275 mm

B: 2148 mm

Uwaga: Wszystkie wymiary są podane w milimetrach. „L1” oznacza krótki rozstaw osi, a „L2” długi rozstaw osi. 280/320/340 odnoszą się do przybliżonej masy całkowitej pojazdu (w dziesiątkach kilogramów) dla różnych wersji, ale nie wpływają na wymiary fizyczne.

Układy napędowe i silniki - Transit Custom 2025

Transit Custom 2023 oferuje różne opcje napędowe: diesel, hybrydowy plug-in (PHEV) oraz w pełni elektryczny. Silnik 2.0L EcoBlue diesel jest dostępny w wersjach o mocy 110 KM, 136 KM, 150 KM i 170 KM. Standardowo oferowana jest 6-biegowa manualna skrzynia biegów, a w wersjach 136 KM i 170 KM dostępna jest opcjonalna 8-biegowa automatyczna skrzynia.

Silniki Diesla

Silnik Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Skrzynia biegów Zużycie paliwa (l/100 km) Zdolność holowania (z hamulcem) (kg) Zdolność holowania (bez hamulca) (kg)
2.0L EcoBlue 110 360 6-biegowa manualna 7,2–8,0 2 800 750
2.0L EcoBlue 136 390 6-biegowa manualna / 8-biegowa automatyczna 7,2–8,0 2 800 750
2.0L EcoBlue 150 390 6-biegowa manualna 7,2–8,0 2 800 750
2.0L EcoBlue 170 405 8-biegowa automatyczna 7,9–8,6 2 800 750

2.0L EcoBlue 110 KM

Moment obrotowy: 360 Nm

Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna

Zużycie paliwa: 7,2–8,0 l/100 km

Zdolność holowania (z hamulcem):

2.0L EcoBlue 136 KM

Moment obrotowy: 390 Nm

Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna / 8-biegowa automatyczna

Zużycie paliwa: 7,2–8,0 l/100 km

Zdolność holowania (z hamulcem): 2 800 kg

Zdolność holowania (bez hamulca): 750 kg

2.0L EcoBlue 150 KM

Moment obrotowy: 390 Nm

Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna

Zużycie paliwa: 7,2–8,0 l/100 km

Zdolność holowania (z hamulcem): 2 800 kg

Zdolność holowania (bez hamulca): 750 kg

2.0L EcoBlue 170 KM

Moment obrotowy: 405 Nm

Skrzynia biegów: 8-biegowa automatyczna

Zużycie paliwa: 7,9–8,6 l/100 km

Zdolność holowania (z hamulcem): 2 800 kg

Zdolność holowania (bez hamulca): 750 kg

Plug-In Hybrid (PHEV)

Silnik Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Skrzynia biegów Zasięg elektryczny (km) Zdolność holowania (z hamulcem) (kg)
2.5L Atkinson + EV 232 - Automatyczna (CVT) 55 2 000

2.5L Atkinson + EV

Moc: 232 KM

Moment obrotowy: -

Skrzynia biegów: Automatyczna (CVT)

Zasięg elektryczny: 55 km

Zdolność holowania (z hamulcem): 2 000 kg

Wersja PHEV łączy 2,5-litrowy silnik benzynowy w cyklu Atkinsona z baterią o pojemności 11,8 kWh, oferując 232 KM i zasięg elektryczny do 55 km (WLTP). Model ten posiada różne tryby jazdy, w tym EV Now (tylko elektryczny) i EV Charge (silnik spalinowy ładuje baterię). PHEV wyposażony jest w automatyczną skrzynię biegów CVT, zapewniającą płynną jazdę.

E-Transit Custom (Elektryczny)

Bateria (kWh) Moc (KM) Zasięg (km) DC Szybkie ładowanie Zdolność holowania (z hamulcem) (kg)
74 kWh 136 / 217 337 125 kW (15-80% w 41 min) 2 300

E-Transit Custom 136 KM

Bateria: 74 kWh

Zasięg: 337 km

DC Szybkie ładowanie: 125 kW (15-80% w 41 min)

Zdolność holowania: 2 300 kg

E-Transit Custom 217 KM

Bateria: 74 kWh

Zasięg: 337 km

DC Szybkie ładowanie: 125 kW (15-80% w 41 min)

Zdolność holowania: 2 300 kg

W pełni elektryczny E-Transit Custom posiada baterię o pojemności 74 kWh (64 kWh użyteczne) oraz dwa warianty silników: 100 kW lub 160 kW (136 KM lub 217 KM). Szacowany zasięg wynosi do 337 km (WLTP). Model ten obsługuje szybkie ładowanie DC o mocy do 125 kW, umożliwiając naładowanie od 15% do 80% w około 41 minut, natomiast ładowanie AC o mocy 11 kW pozwala na pełne naładowanie w około 8 godzin. Ponadto, dostępna jest funkcja Pro Power Onboard, umożliwiająca zasilanie narzędzi i sprzętu o mocy do 2,3 kW.

Ładowność i pojemność - Transit Custom MK3

Transit Custom zachowuje wysoką ładowność i zdolności holownicze. Przestrzeń ładunkowa wynosi około 5,8 m3 (L1) lub 6,8 m3 (L2), a przelotowy otwór ładunkowy umożliwia przewóz przedmiotów o długości do 3,45 m.

Ford Transit Custom 2023 L1

Wersja Objętość ładunkowa (m³) Maks. długość ładunkowa (mm) Ładowność (kg) Pojemność europalet
L1H1 5,8 3 050 1 327 3

Ford Transit Custom 2023 L1H1

Objętość ładunkowa: 5,8 m³

Maks. długość ładunkowa: 3 050 mm

Ładowność: 1 327 kg

Pojemność europalet: 3

Ford Transit Custom 2023 L2

Wersja Objętość ładunkowa (m³) Maks. długość ładunkowa (mm) Ładowność (kg) Pojemność europalet
L2H1 6,8 3 450 1 327 4

Ford Transit Custom 2023 L2H1

Objętość ładunkowa: 6,8 m³

Maks. długość ładunkowa: 3 450 mm

Ładowność: 1 327 kg

Pojemność europalet: 4

Maksymalna ładowność różni się w zależności od wersji: modele diesel mogą przewozić do 1 350 kg, wersja PHEV do 1 180 kg, a model elektryczny do 1 010 kg. Modele z silnikiem diesla mogą holować do 2 800 kg, podczas gdy PHEV może ciągnąć 2 000 kg, a wersja elektryczna ma zdolność holowania do 2 300 kg.

Bezpieczeństwo i Technologia

Ford wyposażył Transit Custom w szeroki zakres systemów wspomagania kierowcy, w tym ABS, ESC, poduszki powietrzne, Asystenta utrzymania pasa ruchu, Inteligentnego asystenta prędkości, System wspomagania przedkolizyjnego oraz Czujniki parkowania z tyłu. Opcjonalnie dostępne są także Monitorowanie martwego pola z asystentem przyczepy, Adaptacyjny tempomat oraz Asystent hamowania wstecznego.

Wewnątrz vana znajduje się 13-calowy ekran dotykowy SYNC 4 z nawigacją, multimediami, bezprzewodowym Apple CarPlay/Android Auto oraz łącznością 5G. Cyfrowy zestaw wskaźników dostarcza kluczowych informacji o jeździe. Kierownica z funkcją pochylenia może służyć jako powierzchnia robocza, co jest szczególnie przydatne dla profesjonalistów, którzy potrzebują miejsca do pracy w samochodzie.

Dodatkowe opcje obejmują podgrzewane fotele przednie, bezkluczykowy dostęp oraz ulepszony system klimatyzacji. System Pro Power Onboard (PHEV/elektryczny) umożliwia podłączenie narzędzi i sprzętu, co jest szczególnie przydatne dla rzemieślników i firm mobilnych.

2023 Transit Custom vs. Tourneo Custom

Transit Custom jest przeznaczony głównie do transportu ładunków, natomiast Tourneo Custom to wersja pasażerska. Model Tourneo oferuje maksymalnie dziewięć miejsc (diesel/PHEV) lub osiem (elektryczny) i posiada wysokiej jakości materiały wykończeniowe, elastyczne konfiguracje siedzeń oraz dodatkowe funkcje komfortu. Został zaprojektowany z myślą o wygodzie pasażerów, oferując lepszą izolację akustyczną i bardziej płynną jazdę niż wersja dostawcza.

Oba modele korzystają z tej samej platformy, układów napędowych i technologii, ale Tourneo jest skierowane do rodzin, transportu biznesowego lub usług przewozowych. Siedzenia drugiego i trzeciego rzędu można często demontować lub obracać, umożliwiając różne układy, w tym ustawienie konferencyjne. Tourneo posiada także poduszki powietrzne dla pasażerów tylnych oraz dedykowaną klimatyzację dla pasażerów, zapewniając lepszy komfort podróży.

Z kolei Transit Custom koncentruje się na funkcjonalności transportu ładunków, oferując wzmocnioną podłogę, dodatkowe rozwiązania do przechowywania oraz specjalistyczne konfiguracje do pracy. Te różnice sprawiają, że każdy model jest idealny dla różnych zastosowań, zachowując niezawodność i nowoczesne technologie Forda.

 
Podaj słowo kluczowe
Zaawansowane wyszukiwanie
Transit Center in Europe