Your browser does not support JavaScript!


Mercedes Sprinter I (1995-2006) - Dane Techniczne

Pierwsza generacja Mercedesa-Benz Sprintera, produkowana w latach 1995–2006, szybko stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych i wszechstronnych samochodów dostawczych w Europie. Dostępna w różnych długościach i wysokościach dachu, sprawdzała się w wielu zastosowaniach profesjonalnych i przemysłowych.

Wymiary – Mercedes-Benz Sprinter I

Wymiary Mercedes Sprinter L1H1

Mercedes Sprinter I L1H1

A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol A B C D
Wymiar (mm) 5004 2997 2365–2405 2515

L1H1

A: 5004 mm

B: 2997 mm

C: 2365–2405 mm

D: 2515 mm

Wymiary Mercedes Sprinter L1H2

Mercedes Sprinter I L1H2

A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol A B C D
Wymiar (mm) 5004 2997 2591–2631 2515

L1H2

A: 5004 mm

B: 2997 mm

C: 2591–2631 mm

D: 2515 mm

Wymiary Mercedes Sprinter L2H1

Mercedes Sprinter I L2H1

A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol A B C D
Wymiar (mm) 5585 3550 2365–2405 3265

L2H1

A: 5585 mm

B: 3550 mm

C: 2365–2405 mm

D: 3265 mm

Wymiary Mercedes Sprinter L2H2

Mercedes Sprinter I L2H2

A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol A B C D
Wymiar (mm) 5585 3550 2591–2631 3265

L2H2

A: 5585 mm

B: 3550 mm

C: 2591–2631 mm

D: 3265 mm

Wymiary Mercedes Sprinter L3H2

Mercedes Sprinter I L3H2

A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol A B C D
Wymiar (mm) 6945 4013 2591–2631 4214

L3H2

A: 6945 mm

B: 4013 mm

C: 2591–2631 mm

D: 4214 mm

Przestrzeń ładunkowa i ładowność – Mercedes-Benz Sprinter 1995

Pierwsza generacja Sprintera została zaprojektowana z myślą o oferowaniu znakomitej ładowności i przestrzeni ładunkowej w wielu konfiguracjach. Od kompaktowych wersji L1H1 po warianty z długim rozstawem osi L3H2 – pojazd ten zapewniał elastyczne rozwiązania zarówno dla rzemieślników, firm kurierskich, jak i operatorów logistycznych.

Pojemność i przestrzeń wewnętrzna

Model Maks. dł. przestrzeni ładunkowej (mm) Objętość (m³) Ładowność (kg) Europalety
L1H1 2515 7,0 1670 2
L1H2 2515 9,1 1540 2
L2H1 3265 9,1 1540 3
L2H2 3265 10,4 1520 3
L3H2 4214 13,4 1400–1500 5

L1H1

Długość ładunkowa: 2515 mm

Objętość: 7,0 m³

Ładowność: 1670 kg

Europalety: 2

L1H2

Długość ładunkowa: 2515 mm

Objętość: 9,1 m³

Ładowność: 1540 kg

Europalety: 2

L2H1

Długość ładunkowa: 3265 mm

Objętość: 9,1 m³

Ładowność: 1540 kg

Europalety: 3

L2H2

Długość ładunkowa: 3265 mm

Objętość: 10,4 m³

Ładowność: 1520 kg

Europalety: 3

L3H2

Długość ładunkowa: 4214 mm

Objętość: 13,4 m³

Ładowność: 1400–1500 kg

Europalety: 5

Praktyczność załadunku

Niska podłoga oraz szeroko otwierane tylne drzwi ułatwiają załadunek. W zależności od konfiguracji pojazdu, możliwe było przewożenie od dwóch do pięciu europalet. Przestrzeń ładunkowa o regularnym kształcie świetnie nadawała się zarówno do montażu regałów, jak i przewozu większych gabarytów. Wzmocniona podłoga oraz punkty mocowania ładunku zapewniały bezpieczny transport.

Silniki i układy napędowe – Mercedes Sprinter I

Sprinter pierwszej generacji był dostępny z szeroką gamą jednostek wysokoprężnych i benzynowych. Słynące z trwałości i wysokiego momentu obrotowego silniki diesla były szczególnie cenione przez profesjonalistów oraz operatorów flot.

Opcje silnikowe i specyfikacje

Silnik Typ Pojemność (cm³) Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Skrzynia biegów Średnie zużycie paliwa (l/100 km)
OM602 2.9 TD 5-cylindrowy Diesel Turbo 2874 122 280 Manualna 5-biegowa 10,0
OM611 2.2 CDI 4-cylindrowy Diesel Turbo 2148 82–129 200–305 Manualna 5-biegowa 8,5–9,5
OM612 2.7 CDI 5-cylindrowy Diesel Turbo 2687 156 330 Automatyczna / manualna 5-biegowa 9,5–10,5
M111 2.3 Benzyna 4-cylindrowy Benzynowy 2295 143 200 Manualna 5-biegowa 12,0

OM602 2.9 TD

Typ: 5-cylindrowy Diesel Turbo

Moc: 122 KM

Moment obrotowy: 280 Nm

Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna

Zużycie paliwa: 10,0 l/100 km

OM611 2.2 CDI

Typ: 4-cylindrowy Diesel Turbo

Moc: 82–129 KM

Moment obrotowy: 200–305 Nm

Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna

Zużycie paliwa: 8,5–9,5 l/100 km

OM612 2.7 CDI

Typ: 5-cylindrowy Diesel Turbo

Moc: 156 KM

Moment obrotowy: 330 Nm

Skrzynia biegów: Automatyczna / manualna 5-biegowa

Zużycie paliwa: 9,5–10,5 l/100 km

M111 2.3 Benzyna

Typ: 4-cylindrowy Benzynowy

Moc: 143 KM

Moment obrotowy: 200 Nm

Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna

Zużycie paliwa: 12,0 l/100 km

Osiągi i niezawodność

Silniki Sprintera zostały zaprojektowane z myślą o długowieczności i dużym momencie obrotowym – idealnym zarówno do transportu ciężkich ładunków, jak i jazdy miejskiej. Jednostki OM611 i OM612 CDI korzystały z nowoczesnego systemu common rail, a OM602 oferował prostą i niezawodną moc dzięki turbodoładowaniu. Wersje benzynowe były rzadziej spotykane, ale zapewniały płynną pracę w lżejszych zastosowaniach.

Holowanie – Mercedes-Benz Sprinter 1995

Sprinter pierwszej generacji był nie tylko solidnym pojazdem ładunkowym, ale również niezawodnym rozwiązaniem do holowania. Przystosowany do przyczep towarowych, maszyn budowlanych czy dodatkowych ładunków, stał się uniwersalnym wyborem dla profesjonalistów.

Maksymalna masa holowanej przyczepy

Silnik Z hamulcem (kg) Bez hamulca (kg)
OM602 2.9 TD 2000 750
OM611 2.2 CDI 2000 750
OM612 2.7 CDI 2000 750
M111 2.3 Benzyna 1800 750

OM602 2.9 TD

Z hamulcem: 2000 kg

Bez hamulca: 750 kg

OM611 2.2 CDI

Z hamulcem: 2000 kg

Bez hamulca: 750 kg

OM612 2.7 CDI

Z hamulcem: 2000 kg

Bez hamulca: 750 kg

M111 2.3 Benzyna

Z hamulcem: 1800 kg

Bez hamulca: 750 kg

Wyposażenie do holowania i praktyczne zastosowania

Sprinter był wyposażany w kluczowe elementy do holowania, takie jak wzmocnione tylne osie, kompatybilność z instalacją elektryczną przyczep oraz opcjonalne haki holownicze. Silniki wysokoprężne zapewniały odpowiedni moment obrotowy, by pewnie przewozić ciężkie ładunki. Niezależnie od tego, czy chodziło o transport sprzętu budowlanego, platform czy zamkniętych przyczep – Sprinter I udowodnił, że jest niezawodnym pojazdem do holowania.
Mercedes Sprinter
 
Podaj słowo kluczowe
Zaawansowane wyszukiwanie
Transit Center in Europe