Mercedes Sprinter I (1995-2006) - Dane Techniczne
Pierwsza generacja Mercedesa-Benz Sprintera, produkowana w latach 1995–2006, szybko stała się jednym z najbardziej rozpoznawalnych i wszechstronnych samochodów dostawczych w Europie. Dostępna w różnych długościach i wysokościach dachu, sprawdzała się w wielu zastosowaniach profesjonalnych i przemysłowych.
Wymiary – Mercedes-Benz Sprinter I
Mercedes Sprinter I L1H1
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Wymiar (mm) |
5004 |
2997 |
2365–2405 |
2515 |
L1H1
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2365–2405 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L1H2
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Wymiar (mm) |
5004 |
2997 |
2591–2631 |
2515 |
L1H2
A: 5004 mm
B: 2997 mm
C: 2591–2631 mm
D: 2515 mm
Mercedes Sprinter I L2H1
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Wymiar (mm) |
5585 |
3550 |
2365–2405 |
3265 |
L2H1
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2365–2405 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L2H2
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Wymiar (mm) |
5585 |
3550 |
2591–2631 |
3265 |
L2H2
A: 5585 mm
B: 3550 mm
C: 2591–2631 mm
D: 3265 mm
Mercedes Sprinter I L3H2
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej
Symbol |
A |
B |
C |
D |
Wymiar (mm) |
6945 |
4013 |
2591–2631 |
4214 |
L3H2
A: 6945 mm
B: 4013 mm
C: 2591–2631 mm
D: 4214 mm
Przestrzeń ładunkowa i ładowność – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Pierwsza generacja Sprintera została zaprojektowana z myślą o oferowaniu znakomitej ładowności i przestrzeni ładunkowej w wielu konfiguracjach. Od kompaktowych wersji L1H1 po warianty z długim rozstawem osi L3H2 – pojazd ten zapewniał elastyczne rozwiązania zarówno dla rzemieślników, firm kurierskich, jak i operatorów logistycznych.
Pojemność i przestrzeń wewnętrzna
Model |
Maks. dł. przestrzeni ładunkowej (mm) |
Objętość (m³) |
Ładowność (kg) |
Europalety |
L1H1 |
2515 |
7,0 |
1670 |
2 |
L1H2 |
2515 |
9,1 |
1540 |
2 |
L2H1 |
3265 |
9,1 |
1540 |
3 |
L2H2 |
3265 |
10,4 |
1520 |
3 |
L3H2 |
4214 |
13,4 |
1400–1500 |
5 |
L1H1
Długość ładunkowa: 2515 mm
Objętość: 7,0 m³
Ładowność: 1670 kg
Europalety: 2
L1H2
Długość ładunkowa: 2515 mm
Objętość: 9,1 m³
Ładowność: 1540 kg
Europalety: 2
L2H1
Długość ładunkowa: 3265 mm
Objętość: 9,1 m³
Ładowność: 1540 kg
Europalety: 3
L2H2
Długość ładunkowa: 3265 mm
Objętość: 10,4 m³
Ładowność: 1520 kg
Europalety: 3
L3H2
Długość ładunkowa: 4214 mm
Objętość: 13,4 m³
Ładowność: 1400–1500 kg
Europalety: 5
Praktyczność załadunku
Niska podłoga oraz szeroko otwierane tylne drzwi ułatwiają załadunek. W zależności od konfiguracji pojazdu, możliwe było przewożenie od dwóch do pięciu europalet. Przestrzeń ładunkowa o regularnym kształcie świetnie nadawała się zarówno do montażu regałów, jak i przewozu większych gabarytów. Wzmocniona podłoga oraz punkty mocowania ładunku zapewniały bezpieczny transport.
Silniki i układy napędowe – Mercedes Sprinter I
Sprinter pierwszej generacji był dostępny z szeroką gamą jednostek wysokoprężnych i benzynowych. Słynące z trwałości i wysokiego momentu obrotowego silniki diesla były szczególnie cenione przez profesjonalistów oraz operatorów flot.
Opcje silnikowe i specyfikacje
Silnik |
Typ |
Pojemność (cm³) |
Moc (KM) |
Moment obrotowy (Nm) |
Skrzynia biegów |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) |
OM602 2.9 TD |
5-cylindrowy Diesel Turbo |
2874 |
122 |
280 |
Manualna 5-biegowa |
10,0 |
OM611 2.2 CDI |
4-cylindrowy Diesel Turbo |
2148 |
82–129 |
200–305 |
Manualna 5-biegowa |
8,5–9,5 |
OM612 2.7 CDI |
5-cylindrowy Diesel Turbo |
2687 |
156 |
330 |
Automatyczna / manualna 5-biegowa |
9,5–10,5 |
M111 2.3 Benzyna |
4-cylindrowy Benzynowy |
2295 |
143 |
200 |
Manualna 5-biegowa |
12,0 |
OM602 2.9 TD
Typ: 5-cylindrowy Diesel Turbo
Moc: 122 KM
Moment obrotowy: 280 Nm
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Zużycie paliwa: 10,0 l/100 km
OM611 2.2 CDI
Typ: 4-cylindrowy Diesel Turbo
Moc: 82–129 KM
Moment obrotowy: 200–305 Nm
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Zużycie paliwa: 8,5–9,5 l/100 km
OM612 2.7 CDI
Typ: 5-cylindrowy Diesel Turbo
Moc: 156 KM
Moment obrotowy: 330 Nm
Skrzynia biegów: Automatyczna / manualna 5-biegowa
Zużycie paliwa: 9,5–10,5 l/100 km
M111 2.3 Benzyna
Typ: 4-cylindrowy Benzynowy
Moc: 143 KM
Moment obrotowy: 200 Nm
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Zużycie paliwa: 12,0 l/100 km
Osiągi i niezawodność
Silniki Sprintera zostały zaprojektowane z myślą o długowieczności i dużym momencie obrotowym – idealnym zarówno do transportu ciężkich ładunków, jak i jazdy miejskiej. Jednostki OM611 i OM612 CDI korzystały z nowoczesnego systemu common rail, a OM602 oferował prostą i niezawodną moc dzięki turbodoładowaniu. Wersje benzynowe były rzadziej spotykane, ale zapewniały płynną pracę w lżejszych zastosowaniach.
Holowanie – Mercedes-Benz Sprinter 1995
Sprinter pierwszej generacji był nie tylko solidnym pojazdem ładunkowym, ale również niezawodnym rozwiązaniem do holowania. Przystosowany do przyczep towarowych, maszyn budowlanych czy dodatkowych ładunków, stał się uniwersalnym wyborem dla profesjonalistów.
Maksymalna masa holowanej przyczepy
Silnik |
Z hamulcem (kg) |
Bez hamulca (kg) |
OM602 2.9 TD |
2000 |
750 |
OM611 2.2 CDI |
2000 |
750 |
OM612 2.7 CDI |
2000 |
750 |
M111 2.3 Benzyna |
1800 |
750 |
OM602 2.9 TD
Z hamulcem: 2000 kg
Bez hamulca: 750 kg
OM611 2.2 CDI
Z hamulcem: 2000 kg
Bez hamulca: 750 kg
OM612 2.7 CDI
Z hamulcem: 2000 kg
Bez hamulca: 750 kg
M111 2.3 Benzyna
Z hamulcem: 1800 kg
Bez hamulca: 750 kg
Wyposażenie do holowania i praktyczne zastosowania
Sprinter był wyposażany w kluczowe elementy do holowania, takie jak wzmocnione tylne osie, kompatybilność z instalacją elektryczną przyczep oraz opcjonalne haki holownicze. Silniki wysokoprężne zapewniały odpowiedni moment obrotowy, by pewnie przewozić ciężkie ładunki. Niezależnie od tego, czy chodziło o transport sprzętu budowlanego, platform czy zamkniętych przyczep – Sprinter I udowodnił, że jest niezawodnym pojazdem do holowania. |