Nissan Interstar jest największym samochodem użytkowym Nissana w gamie modeli do 3.5 tony i został zaprezentowany w 2002 roku. W tym roku Nissan i Renault połączyły swoje siły, a Nissan Interstar powstał jako następca modelu Nissan Trade. Nissan po fuzji do której doszło w roku 2002 dołączył do Renault i Opla produkując bliźniaczy model samochodu dostawczego.
Nissan Interstar zadebiutował na rynku w 2002 roku oferując bardzo dobre właściwości transportowe, a także bardzo funkcjonalne wnętrze. Nissan Interstar jako jedyny z całej trójki (Movano, Master, Interstar) nie występował w wariancie powyżej 3.5 tony. Spowodowane było to głównie potrzebami rynku, na który był dedykowany. Nissan Interstar dostępny był w trzech wersjach długości L1, L2 oraz L3. Pozwalał na komfortową podróż dla 2, 3, 6 lub nawet 16 osób.
W 2003 roku zmodernizowano przedni pas Nissana Interstar. Wprowadzono zupełnie nowy wygląd reflektorów przednich, atrapy chłodnicy, maski oraz zderzaka przedniego. Nowy design, to jednak nie wszystkie zmiany jakie wprowadzono w 2003 roku. W tym roku do oferty dołączyła także zautomatyzowana skrzynia biegów, układ ABS, asystent hamowania oraz opcjonalnie układ ESP.
Do napędu Nissana Interstar zastosowano wyłącznie jednostki wysokoprężne o pojemności 1.9 dTi (80KM), 2.2 DTi (90KM), 2.5 dCi (100KM), 2.5 DTI (115KM), 2.5 dCi (120KM), 2.5 dCi (145KM), 2.8 DTI (114KM) oraz 3.0 dCi (136KM). Moc przekazywana była na przednie koła za pomocą 5-cio lub 6-cio biegowej skrzyni manualnej lub 6-cio stopniowej przekładni zautomatyzowanej.
W 2010 roku zakończono produkcję Nissana Interstar, a w jego miejsce pojawił się zupełnie nowy model Nissan NV400, który kontynuował współpracę pomiędzy Renault, GM i Nissanem.