Renault Trafic I - Dane Techniczne
Renault Trafic I (1980–2001) był niezawodnym i wszechstronnym lekkim pojazdem użytkowym, odpowiednim do szerokiego zakresu potrzeb transportowych. Oferowany był z silnikami benzynowymi oraz diesla, w wielu konfiguracjach nadwozia. Trafic I był dostępny w wersjach z krótkim i długim rozstawem osi, z dachem standardowym i podwyższonym. Napęd na przednie koła był opcją standardową, natomiast napęd na tylne koła dostępny był dla większych ładowności.
Renault Trafic I - Wymiary
A - benzyna, B - diesel
Renault Trafic I L1H1
Renault Trafic I L1H2
Renault Trafic I L2H2
Rama Renault Trafic I
Opcje silnikowe
Renault Trafic I (1980–2001) był dostępny z różnymi opcjami silnikowymi. Obejmowały one silniki benzynowe i wysokoprężne, zarówno wolnossące, jak i turbodoładowane. Konfiguracje silników były następujące:
- 1.6L Benzyna (1980–1990): 72 KM przy 5 500 obr./min, 115 Nm przy 3 500 obr./min
- 1.9L Diesel (1980–1994): 55 KM przy 4 000 obr./min, 106 Nm przy 2 000 obr./min
- 1.9L Turbo Diesel (1989–2001): 80 KM przy 4 200 obr./min, 140 Nm przy 2 000 obr./min
- 2.0L Benzyna (1985–1990): 92 KM przy 5 500 obr./min, 140 Nm przy 3 500 obr./min
- 2.1L Diesel (1985–1991): 63 KM przy 4 000 obr./min, 118 Nm przy 2 000 obr./min
- 2.1L Turbo Diesel (1989–2001): 91 KM przy 4 500 obr./min, 160 Nm przy 2 500 obr./min
- 2.4L Diesel (1985–1991): 71 KM przy 4 000 obr./min, 124 Nm przy 2 200 obr./min
Ładowność i objętość przestrzeni ładunkowej
Renault Trafic I był oferowany w różnych konfiguracjach nadwozia i rozmiarach, z różną ładownością w zależności od modelu i typu silnika. Dostępne wersje to:
- L1H1 (Krótki rozstaw osi, dach standardowy): Do 800 kg ładowności
- L1H2 (Krótki rozstaw osi, dach podwyższony): Do 1 000 kg ładowności
- L2H1 (Długi rozstaw osi, dach standardowy): Do 1 000 kg ładowności
- L2H2 (Długi rozstaw osi, dach podwyższony): Do 1 200 kg ładowności
Opcje napędu i skrzyni biegów
Renault Trafic I był dostępny z napędem na przednie lub tylne koła, w zależności od modelu i przeznaczenia. Dostępne były manualne skrzynie biegów: 4-biegowe i 5-biegowe. W tej generacji Renault Trafic nie oferowano automatycznej skrzyni biegów.
- Napęd na przednie koła: Standardowy w większości modeli L1H1 i L2H1
- Napęd na tylne koła: Dostępny w wybranych modelach L2H2 dla zwiększonej ładowności
- Opcje skrzyni biegów: Manualna 4-biegowa, manualna 5-biegowa
Wnętrze i komfort
Renault Trafic I oferował szereg udogodnień wewnętrznych zwiększających komfort kierowcy i pasażerów, w zależności od wersji wyposażenia:
- Fotel kierowcy: Regulowany, z wysokim oparciem dla lepszego komfortu
- Siedzenia pasażerów: Dostępne w różnych konfiguracjach, w tym ławki dla maks. 9 osób w wersji minibus
- Wyposażenie kabiny: W wyższych wersjach dostępna klimatyzacja, centralny zamek i ulepszony system audio
Systemy bezpieczeństwa
Wczesne modele Renault Trafic I wyposażone były w podstawowe systemy bezpieczeństwa. Z czasem produkcji wprowadzano dodatkowe elementy:
- Układ hamulcowy: Hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu
- Pasy bezpieczeństwa: Standardowe pasy z przodu, w późniejszych modelach zmodernizowane
- Opcjonalne wyposażenie bezpieczeństwa: Poduszki powietrzne i ABS wprowadzono po 1994 roku
|