Renault Trafic II - Dane Techniczne
Renault Trafic II, produkowany w latach 2001-2014, to wszechstronny lekki samochód dostawczy, który dzieli swoją platformę z modelami Opel/Vauxhall Vivaro i Nissan Primastar.
Renault Trafic II - Wymiary
Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość drzwi przesuwnych, F - Szerokość drzwi przesuwnych
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Wymiary (mm) |
4.782 |
3.098 |
1.944/1.960 |
2.400 |
1.285 |
1.000 |
L1H1
A: 4.782 mm
B: 3.098 mm
C: 1.944/1.960 mm
D: 2.400 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość drzwi przesuwnych, F - Szerokość drzwi przesuwnych
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Wymiary (mm) |
5.182 |
3.498 |
1.962/1.969 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H1
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 1.962/1.969 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość drzwi przesuwnych, F - Szerokość drzwi przesuwnych
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Wymiary (mm) |
5.182 |
3.498 |
2.464 |
2.800 |
1.285 |
1.000 |
L2H2
A: 5.182 mm
B: 3.498 mm
C: 2.464 mm
D: 2.800 mm
E: 1.285 mm
F: 1.000 mm
Dodatkowe informacje
Renault Trafic II ma standardową szerokość nadwozia (bez lusterek) wynoszącą 1.904 mm we wszystkich konfiguracjach, co czyni go zwrotnym w warunkach miejskich, przy jednoczesnym zapewnieniu przestronnego przedziału ładunkowego.
Ładowność i przestrzeń ładunkowa – Renault Trafic 2001-2014
Renault Trafic II oferuje przestronną i funkcjonalną przestrzeń ładunkową, co czyni go idealnym wyborem dla zastosowań komercyjnych. Różne konfiguracje nadwozia zapewniają zróżnicowane objętości ładunkowe i ładowność, gwarantując wszechstronność dla różnych potrzeb transportowych.
Pojemność ładunkowa i ładowność
Konfiguracja |
Objętość ładunkowa (m³) |
Maksymalna długość ładunkowa (mm) |
Ładowność (kg) |
Pojemność palet euro |
L1H1 |
5,0 |
2.400 |
1.200 |
2 |
L2H1 |
6,0 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L2H2 |
8,3 |
2.800 |
1.200 |
3 |
L1H1
Objętość ładunkowa: 5,0 m³
Maksymalna długość ładunkowa: 2.400 mm
Ładowność: 1.200 kg
Pojemność palet euro: 2
L2H1
Objętość ładunkowa: 6,0 m³
Maksymalna długość ładunkowa: 2.800 mm
Ładowność: 1.200 kg
Pojemność palet euro: 3
L2H2
Objętość ładunkowa: 8,3 m³
Maksymalna długość ładunkowa: 2.800 mm
Ładowność: 1.200 kg
Pojemność palet euro: 3
Załadunek i praktyczność
Renault Trafic II posiada niską podłogę ładunkową, co ułatwia proces załadunku i rozładunku. Szeroko otwierane tylne drzwi oraz duże boczne drzwi przesuwne zapewniają łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej. Pojazd wyposażony jest również w liczne punkty mocowania ładunku, które pomagają zabezpieczyć przewożone towary.
Wersje L2 oferują dodatkową przestrzeń ładunkową, umożliwiając przewożenie do trzech palet euro, co sprawia, że są idealne do transportu większych ładunków. Projekt pojazdu optymalizuje wydajność przewozową, zachowując kompaktowe rozmiary, które sprawdzają się zarówno w warunkach miejskich, jak i na dłuższych trasach.
Układ napędowy i osiągi – Renault Trafic II
Renault Trafic II był dostępny z gamą silników benzynowych i wysokoprężnych przez cały okres produkcji, zapewniając elastyczność dla różnych zastosowań komercyjnych i transportowych. Silniki wysokoprężne, zwłaszcza seria dCi, cieszyły się największą popularnością ze względu na równowagę między mocą a oszczędnością paliwa.
Warianty silnikowe
Silnik |
Moc (KM) |
Moment obrotowy (Nm) |
Skrzynia biegów |
Zużycie paliwa (l/100 km) |
1.9 dCi |
82 |
190 |
5-biegowa manualna |
7,5 - 8,0 |
1.9 dCi |
100 |
240 |
5-biegowa manualna |
7,2 - 7,7 |
2.0 dCi |
90 |
290 |
6-biegowa manualna |
7,0 - 7,5 |
2.0 dCi |
115 |
300 |
6-biegowa manualna |
6,8 - 7,3 |
2.5 dCi |
135 |
320 |
6-biegowa manualna |
7,3 - 7,8 |
2.5 dCi |
150 |
350 |
6-biegowa manualna / 6-biegowa automatyczna |
7,1 - 7,6 |
2.0 16V (Benzyna) |
120 |
190 |
5-biegowa manualna |
9,5 - 10,0 |
1.9 dCi
Moc: 82-100 KM
Moment obrotowy: 190-240 Nm
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Zużycie paliwa: 7,2 - 8,0 l/100 km
2.0 dCi
Moc: 90-115 KM
Moment obrotowy: 290-300 Nm
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna
Zużycie paliwa: 6,8 - 7,5 l/100 km
2.5 dCi
Moc: 135-150 KM
Moment obrotowy: 320-350 Nm
Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna / 6-biegowa automatyczna
Zużycie paliwa: 7,1 - 7,8 l/100 km
2.0 16V Benzyna
Moc: 120 KM
Moment obrotowy: 190 Nm
Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna
Zużycie paliwa: 9,5 - 10,0 l/100 km
Osiągi i wrażenia z jazdy
Renault Trafic II zapewnia płynną i efektywną jazdę, zwłaszcza w wersjach z silnikami wysokoprężnymi. Wprowadzenie 6-biegowej skrzyni manualnej w późniejszych modelach poprawiło ekonomię paliwową i dynamikę jazdy. Silnik 2.5 dCi oferuje najlepsze osiągi do ciężkich zastosowań, podczas gdy jednostki 1.9 dCi i 2.0 dCi zapewniają równowagę między spalaniem a mocą.
Możliwości holowania – Renault Trafic II
Renault Trafic II posiada solidne możliwości holowania, co czyni go praktycznym wyborem dla firm wymagających zarówno przestrzeni ładunkowej, jak i możliwości ciągnięcia przyczep. Maksymalna zdolność holowania zależy od wersji silnikowej i konfiguracji napędu.
Maksymalna zdolność holowania
Silnik |
Zdolność holowania z hamulcem (kg) |
Zdolność holowania bez hamulca (kg) |
1.9 dCi (82-100 KM) |
2.000 |
750 |
2.0 dCi (90-115 KM) |
2.000 |
750 |
2.5 dCi (135-150 KM) |
2.000 |
750 |
2.0 16V Benzyna (120 KM) |
1.800 |
750 |
1.9 dCi (82-100 KM)
Zdolność holowania z hamulcem: 2.000 kg
Zdolność holowania bez hamulca: 750 kg
2.0 dCi (90-115 KM)
Zdolność holowania z hamulcem: 2.000 kg
Zdolność holowania bez hamulca: 750 kg
2.5 dCi (135-150 KM)
Zdolność holowania z hamulcem: 2.000 kg
Zdolność holowania bez hamulca: 750 kg
2.0 16V Benzyna (120 KM)
Zdolność holowania z hamulcem: 1.800 kg
Zdolność holowania bez hamulca: 750 kg
Systemy wspomagające holowanie
Renault Trafic II jest wyposażony w różne systemy wspomagające stabilność i bezpieczeństwo podczas holowania, w tym:
- Trailer Stability Assist (TSA) – poprawia stabilność pojazdu podczas holowania.
- Hill Start Assist – zapobiega cofnięciu pojazdu podczas ruszania pod górę.
- Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) – pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem podczas holowania ciężkich ładunków.
- Opcjonalny hak holowniczy – dostępny jako fabryczne lub dodatkowe wyposażenie.
Dzięki maksymalnej zdolności holowania do 2.000 kg (z hamulcem), Renault Trafic II jest praktycznym wyborem dla firm i profesjonalistów potrzebujących elastycznego transportu ładunków oraz zdolności holowniczych.
Facelifting i modernizacje – Renault Trafic II
W 2006 roku Renault Trafic II przeszedł facelifting, który wprowadził szereg ulepszeń w zakresie designu i osiągów. Modernizacje miały na celu unowocześnienie wyglądu pojazdu oraz poprawę jego efektywności i bezpieczeństwa.
Najważniejsze zmiany w faceliftingu 2006
- Zmiany w designie: Nowy grill, przeprojektowane reflektory i odświeżony zderzak dla bardziej nowoczesnego wyglądu.
- Udoskonalenia wnętrza: Lepszej jakości materiały na desce rozdzielczej, zmodernizowany panel wskaźników i dodatkowe schowki.
- Systemy bezpieczeństwa: Standardowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera w większości wersji, ulepszone układy hamulcowe oraz opcjonalne czujniki parkowania.
- Ulepszenia silników: Wprowadzenie bardziej oszczędnego silnika 2.0 dCi, który zastąpił starsze jednostki 1.9 dCi na wybranych rynkach.
- Większy komfort: Zwiększona izolacja akustyczna kabiny dla redukcji hałasu oraz lepszej jakości materiały na siedzeniach dla większej trwałości i wygody.
Te usprawnienia pozwoliły Renault Trafic II pozostać konkurencyjnym na rynku średniej wielkości samochodów dostawczych, oferując lepsze bezpieczeństwo, wydajność i komfort, przy jednoczesnym zachowaniu jego niezawodności. |