Your browser does not support JavaScript!


Renault Trafic II - Dane Techniczne

Renault Trafic II, produkowany w latach 2001-2014, to wszechstronny lekki samochód dostawczy, który dzieli swoją platformę z modelami Opel/Vauxhall Vivaro i Nissan Primastar.

Renault Trafic II - Wymiary

Wymiary Renault Trafic II L1H1

Renault Trafic II L1H1 (SL-SWB)

A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość drzwi przesuwnych, F - Szerokość drzwi przesuwnych
Symbol A B C D E F
Wymiary (mm) 4.782 3.098 1.944/1.960 2.400 1.285 1.000

L1H1

A: 4.782 mm

B: 3.098 mm

C: 1.944/1.960 mm

D: 2.400 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Wymiary Renault Trafic 2013 L2H1

Renault Trafic II L2H1 (LL-LWB)

A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość drzwi przesuwnych, F - Szerokość drzwi przesuwnych
Symbol A B C D E F
Wymiary (mm) 5.182 3.498 1.962/1.969 2.800 1.285 1.000

L2H1

A: 5.182 mm

B: 3.498 mm

C: 1.962/1.969 mm

D: 2.800 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Wymiary Renault Trafic II L2H2

Renault Trafic II L2H2 (LH-LWB)

A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość drzwi przesuwnych, F - Szerokość drzwi przesuwnych
Symbol A B C D E F
Wymiary (mm) 5.182 3.498 2.464 2.800 1.285 1.000

L2H2

A: 5.182 mm

B: 3.498 mm

C: 2.464 mm

D: 2.800 mm

E: 1.285 mm

F: 1.000 mm

Dodatkowe informacje

Renault Trafic II ma standardową szerokość nadwozia (bez lusterek) wynoszącą 1.904 mm we wszystkich konfiguracjach, co czyni go zwrotnym w warunkach miejskich, przy jednoczesnym zapewnieniu przestronnego przedziału ładunkowego.

Ładowność i przestrzeń ładunkowa – Renault Trafic 2001-2014

Renault Trafic II oferuje przestronną i funkcjonalną przestrzeń ładunkową, co czyni go idealnym wyborem dla zastosowań komercyjnych. Różne konfiguracje nadwozia zapewniają zróżnicowane objętości ładunkowe i ładowność, gwarantując wszechstronność dla różnych potrzeb transportowych.

Pojemność ładunkowa i ładowność

Konfiguracja Objętość ładunkowa (m³) Maksymalna długość ładunkowa (mm) Ładowność (kg) Pojemność palet euro
L1H1 5,0 2.400 1.200 2
L2H1 6,0 2.800 1.200 3
L2H2 8,3 2.800 1.200 3

L1H1

Objętość ładunkowa: 5,0 m³

Maksymalna długość ładunkowa: 2.400 mm

Ładowność: 1.200 kg

Pojemność palet euro: 2

L2H1

Objętość ładunkowa: 6,0 m³

Maksymalna długość ładunkowa: 2.800 mm

Ładowność: 1.200 kg

Pojemność palet euro: 3

L2H2

Objętość ładunkowa: 8,3 m³

Maksymalna długość ładunkowa: 2.800 mm

Ładowność: 1.200 kg

Pojemność palet euro: 3

Załadunek i praktyczność

Renault Trafic II posiada niską podłogę ładunkową, co ułatwia proces załadunku i rozładunku. Szeroko otwierane tylne drzwi oraz duże boczne drzwi przesuwne zapewniają łatwy dostęp do przestrzeni ładunkowej. Pojazd wyposażony jest również w liczne punkty mocowania ładunku, które pomagają zabezpieczyć przewożone towary.

Wersje L2 oferują dodatkową przestrzeń ładunkową, umożliwiając przewożenie do trzech palet euro, co sprawia, że są idealne do transportu większych ładunków. Projekt pojazdu optymalizuje wydajność przewozową, zachowując kompaktowe rozmiary, które sprawdzają się zarówno w warunkach miejskich, jak i na dłuższych trasach.

Układ napędowy i osiągi – Renault Trafic II

Renault Trafic II był dostępny z gamą silników benzynowych i wysokoprężnych przez cały okres produkcji, zapewniając elastyczność dla różnych zastosowań komercyjnych i transportowych. Silniki wysokoprężne, zwłaszcza seria dCi, cieszyły się największą popularnością ze względu na równowagę między mocą a oszczędnością paliwa.

Warianty silnikowe

Silnik Moc (KM) Moment obrotowy (Nm) Skrzynia biegów Zużycie paliwa (l/100 km)
1.9 dCi 82 190 5-biegowa manualna 7,5 - 8,0
1.9 dCi 100 240 5-biegowa manualna 7,2 - 7,7
2.0 dCi 90 290 6-biegowa manualna 7,0 - 7,5
2.0 dCi 115 300 6-biegowa manualna 6,8 - 7,3
2.5 dCi 135 320 6-biegowa manualna 7,3 - 7,8
2.5 dCi 150 350 6-biegowa manualna / 6-biegowa automatyczna 7,1 - 7,6
2.0 16V (Benzyna) 120 190 5-biegowa manualna 9,5 - 10,0

1.9 dCi

Moc: 82-100 KM

Moment obrotowy: 190-240 Nm

Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna

Zużycie paliwa: 7,2 - 8,0 l/100 km

2.0 dCi

Moc: 90-115 KM

Moment obrotowy: 290-300 Nm

Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna

Zużycie paliwa: 6,8 - 7,5 l/100 km

2.5 dCi

Moc: 135-150 KM

Moment obrotowy: 320-350 Nm

Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna / 6-biegowa automatyczna

Zużycie paliwa: 7,1 - 7,8 l/100 km

2.0 16V Benzyna

Moc: 120 KM

Moment obrotowy: 190 Nm

Skrzynia biegów: 5-biegowa manualna

Zużycie paliwa: 9,5 - 10,0 l/100 km

Osiągi i wrażenia z jazdy

Renault Trafic II zapewnia płynną i efektywną jazdę, zwłaszcza w wersjach z silnikami wysokoprężnymi. Wprowadzenie 6-biegowej skrzyni manualnej w późniejszych modelach poprawiło ekonomię paliwową i dynamikę jazdy. Silnik 2.5 dCi oferuje najlepsze osiągi do ciężkich zastosowań, podczas gdy jednostki 1.9 dCi i 2.0 dCi zapewniają równowagę między spalaniem a mocą.

Możliwości holowania – Renault Trafic II

Renault Trafic II posiada solidne możliwości holowania, co czyni go praktycznym wyborem dla firm wymagających zarówno przestrzeni ładunkowej, jak i możliwości ciągnięcia przyczep. Maksymalna zdolność holowania zależy od wersji silnikowej i konfiguracji napędu.

Maksymalna zdolność holowania

Silnik Zdolność holowania z hamulcem (kg) Zdolność holowania bez hamulca (kg)
1.9 dCi (82-100 KM) 2.000 750
2.0 dCi (90-115 KM) 2.000 750
2.5 dCi (135-150 KM) 2.000 750
2.0 16V Benzyna (120 KM) 1.800 750

1.9 dCi (82-100 KM)

Zdolność holowania z hamulcem: 2.000 kg

Zdolność holowania bez hamulca: 750 kg

2.0 dCi (90-115 KM)

Zdolność holowania z hamulcem: 2.000 kg

Zdolność holowania bez hamulca: 750 kg

2.5 dCi (135-150 KM)

Zdolność holowania z hamulcem: 2.000 kg

Zdolność holowania bez hamulca: 750 kg

2.0 16V Benzyna (120 KM)

Zdolność holowania z hamulcem: 1.800 kg

Zdolność holowania bez hamulca: 750 kg

Systemy wspomagające holowanie

Renault Trafic II jest wyposażony w różne systemy wspomagające stabilność i bezpieczeństwo podczas holowania, w tym:

  • Trailer Stability Assist (TSA) – poprawia stabilność pojazdu podczas holowania.
  • Hill Start Assist – zapobiega cofnięciu pojazdu podczas ruszania pod górę.
  • Elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESC) – pomaga utrzymać kontrolę nad pojazdem podczas holowania ciężkich ładunków.
  • Opcjonalny hak holowniczy – dostępny jako fabryczne lub dodatkowe wyposażenie.

Dzięki maksymalnej zdolności holowania do 2.000 kg (z hamulcem), Renault Trafic II jest praktycznym wyborem dla firm i profesjonalistów potrzebujących elastycznego transportu ładunków oraz zdolności holowniczych.

Facelifting i modernizacje – Renault Trafic II

W 2006 roku Renault Trafic II przeszedł facelifting, który wprowadził szereg ulepszeń w zakresie designu i osiągów. Modernizacje miały na celu unowocześnienie wyglądu pojazdu oraz poprawę jego efektywności i bezpieczeństwa.

Najważniejsze zmiany w faceliftingu 2006

  • Zmiany w designie: Nowy grill, przeprojektowane reflektory i odświeżony zderzak dla bardziej nowoczesnego wyglądu.
  • Udoskonalenia wnętrza: Lepszej jakości materiały na desce rozdzielczej, zmodernizowany panel wskaźników i dodatkowe schowki.
  • Systemy bezpieczeństwa: Standardowe poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera w większości wersji, ulepszone układy hamulcowe oraz opcjonalne czujniki parkowania.
  • Ulepszenia silników: Wprowadzenie bardziej oszczędnego silnika 2.0 dCi, który zastąpił starsze jednostki 1.9 dCi na wybranych rynkach.
  • Większy komfort: Zwiększona izolacja akustyczna kabiny dla redukcji hałasu oraz lepszej jakości materiały na siedzeniach dla większej trwałości i wygody.

Te usprawnienia pozwoliły Renault Trafic II pozostać konkurencyjnym na rynku średniej wielkości samochodów dostawczych, oferując lepsze bezpieczeństwo, wydajność i komfort, przy jednoczesnym zachowaniu jego niezawodności.

 
Podaj słowo kluczowe
Zaawansowane wyszukiwanie
Transit Center in Europe