Renault Trafic III - Dane Techniczne
Renault Trafic III to lekki pojazd użytkowy (LCV) produkowany od 2014 roku. Zaprojektowany z myślą o firmach i użytkownikach profesjonalnych, oferuje równowagę pomiędzy praktycznością, wydajnością i wszechstronnością. Dzięki wielu konfiguracjom nadwozia i gamie silników wysokoprężnych, Renault Trafic 2014 pozostaje popularnym wyborem wśród operatorów pojazdów użytkowych.
Wymiary – Renault Trafic III 2014
Renault Trafic III L1H1
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość wejścia drzwi przesuwnych, F - Szerokość wejścia drzwi przesuwnych
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Wymiar (mm) |
5.080 |
3.098 |
1.971 |
3.750 |
1.284 |
1.030 |
Symbol
A: 5.080 mm
B: 3.098 mm
C: 1.971 mm
D: 3.750 mm
E: 1.284 mm
F: 1.030 mm
Renault Trafic III L1H2
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość wejścia drzwi przesuwnych, F - Szerokość wejścia drzwi przesuwnych
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Wymiar (mm) |
5.080 |
3.098 |
2.495 |
3.750 |
1.284 |
1.030 |
Symbol
A: 5.080 mm
B: 3.098 mm
C: 2.495 mm
D: 3.750 mm
E: 1.284 mm
F: 1.030 mm
Renault Trafic III L2H1
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość wejścia drzwi przesuwnych, F - Szerokość wejścia drzwi przesuwnych
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Wymiar (mm) |
5.480 |
3.498 |
1.967 |
4.150 |
1.284 |
1.030 |
Symbol
A: 5.480 mm
B: 3.498 mm
C: 1.967 mm
D: 4.150 mm
E: 1.284 mm
F: 1.030 mm
Renault Trafic III L2H2
A - Długość całkowita, B - Rozstaw osi, C - Wysokość całkowita, D - Maksymalna długość przestrzeni ładunkowej, E - Wysokość wejścia drzwi przesuwnych, F - Szerokość wejścia drzwi przesuwnych
Symbol |
A |
B |
C |
D |
E |
F |
Wymiar (mm) |
5.480 |
3.498 |
2.498 |
4.150 |
1.284 |
1.030 |
Symbol
A: 5.480 mm
B: 3.498 mm
C: 2.498 mm
D: 4.150 mm
E: 1.284 mm
F: 1.030 mm
A - Szerokość z lusterkami, B - Szerokość z lusterkami złożonymi
Symbol |
A |
B |
Wymiar (mm) |
2.283 |
1.956 |
Symbol
A: 2.283 mm
B: 1.956 mm
Ładowność i Pojemność Bagażowa – Renault Trafic III
Renault Trafic III oferuje przestronną i elastyczną przestrzeń ładunkową, co czyni go niezawodnym wyborem dla firm wymagających efektywnych rozwiązań transportowych. Dostępne konfiguracje umożliwiają różne poziomy pojemności ładunkowej i ładowności.
Pojemność ładunkowa według konfiguracji
Konfiguracja |
Objętość ładunkowa (m³) |
Maksymalna długość ładunkowa (mm) |
Ładowność (kg) |
Pojemność europalet |
L1H1 |
5,8 |
3.750 |
1.017 |
2 |
L1H2 |
7,75 |
3.750 |
1.089 |
2 |
L2H1 |
6,7 |
4.150 |
1.251 |
3 |
L2H2 |
8,9 |
4.150 |
1.086 |
3 |
L1H1
Objętość ładunkowa: 5,8 m³
Maksymalna długość ładunkowa: 3.750 mm
Ładowność: 1.017 kg
Pojemność europalet: 2
L1H2
Objętość ładunkowa: 7,75 m³
Maksymalna długość ładunkowa: 3.750 mm
Ładowność: 1.089 kg
Pojemność europalet: 2
L2H1
Objętość ładunkowa: 6,7 m³
Maksymalna długość ładunkowa: 4.150 mm
Ładowność: 1.251 kg
Pojemność europalet: 3
L2H2
Objętość ładunkowa: 8,9 m³
Maksymalna długość ładunkowa: 4.150 mm
Ładowność: 1.086 kg
Pojemność europalet: 3
Załadunek i praktyczność
Renault Trafic III posiada nisko położoną podłogę ładunkową, co ułatwia załadunek i rozładunek. Dzięki szeroko otwieranym tylnym drzwiom oraz dużym bocznym drzwiom przesuwnym dostęp do przestrzeni ładunkowej jest wyjątkowo wygodny. Pojazd posiada również punkty mocowania wewnątrz przestrzeni ładunkowej, zapewniając stabilność ładunku podczas transportu.
Wersje L2 modelu Trafic III oferują dodatkową przestrzeń ładunkową, pozwalającą na przewóz do trzech europalet, co czyni je idealnym rozwiązaniem do transportu większych ładunków. Całkowity projekt pojazdu optymalizuje wydajność, zachowując kompaktowe wymiary zewnętrzne, co czyni go odpowiednim zarówno do jazdy miejskiej, jak i długodystansowej.
Układy napędowe i osiągi – Renault Trafic III
Renault Trafic III jest dostępny z gamą silników wysokoprężnych, które zapewniają efektywność i elastyczność dla użytkowników komercyjnych. Początkowo model był oferowany z silnikami 1.6 dCi, jednak w 2019 roku wprowadzono modernizację obejmującą nową gamę silników 2.0 dCi o większej mocy i lepszej wydajności.
Warianty silnikowe
Silnik |
Moc (KM) |
Moment obrotowy (Nm) |
Skrzynia biegów |
Zużycie paliwa (l/100 km) |
1.6 dCi Turbo Jednostopniowy |
90 |
260 |
Manualna 6-biegowa |
6,5 - 7,0 |
1.6 dCi Turbo Jednostopniowy |
115 |
300 |
Manualna 6-biegowa |
6,3 - 6,8 |
1.6 dCi Twin Turbo |
120 |
320 |
Manualna 6-biegowa |
6,1 - 6,6 |
1.6 dCi Twin Turbo |
140 |
340 |
Manualna 6-biegowa |
6,0 - 6,5 |
2.0 dCi (modernizacja 2019) |
120 |
320 |
Manualna 6-biegowa / Automatyczna 6-biegowa |
6,2 - 6,7 |
2.0 dCi (modernizacja 2019) |
145 |
350 |
Manualna 6-biegowa / Automatyczna 6-biegowa |
6,1 - 6,6 |
2.0 dCi (modernizacja 2019) |
170 |
380 |
Manualna 6-biegowa / Automatyczna 6-biegowa |
6,3 - 6,8 |
1.6 dCi Turbo Jednostopniowy
Moc: 90-115 KM
Moment obrotowy: 260-300 Nm
Skrzynia biegów: Manualna 6-biegowa
Zużycie paliwa: 6,3 - 7,0 l/100 km
1.6 dCi Twin Turbo
Moc: 120-140 KM
Moment obrotowy: 320-340 Nm
Skrzynia biegów: Manualna 6-biegowa
Zużycie paliwa: 6,0 - 6,6 l/100 km
2.0 dCi (modernizacja 2019)
Moc: 120-170 KM
Moment obrotowy: 320-380 Nm
Skrzynia biegów: Manualna 6-biegowa / Automatyczna 6-biegowa
Zużycie paliwa: 6,1 - 6,8 l/100 km
Osiągi i Doświadczenie z Jazdy
Renault Trafic III oferuje dynamiczne, a jednocześnie oszczędne prowadzenie. Wprowadzenie technologii twin-turbo poprawiło przyspieszenie i dostępność momentu obrotowego przy niskich obrotach, co zoptymalizowało zużycie paliwa bez uszczerbku dla osiągów. Silniki 2.0 dCi, wprowadzone po modernizacji w 2019 roku, oferują większą moc i bardziej płynną jazdę, szczególnie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów.
Wersje Hybrydowe i Elektryczne
Obecnie Renault Trafic III nie jest dostępny w wersji hybrydowej ani elektrycznej. Renault inwestuje jednak w alternatywne źródła energii, dlatego przyszłe modele mogą obejmować warianty hybrydowe lub w pełni elektryczne, podobne do Renault Master E-Tech Electric.
Zdolność Holowania – Renault Trafic III
Renault Trafic III oferuje solidne możliwości holowania, co czyni go wszechstronnym wyborem dla firm, które potrzebują zarówno przestrzeni ładunkowej, jak i zdolności do przewożenia dodatkowych ładunków. Zdolność holowania zależy od wersji silnikowej i konfiguracji pojazdu.
Maksymalna Zdolność Holowania
Silnik |
Przyczepa z hamulcem (kg) |
Przyczepa bez hamulca (kg) |
1.6 dCi (90-140 KM) |
2.000 |
750 |
2.0 dCi (120-170 KM, po 2019 roku) |
2.500 |
750 |
1.6 dCi (90-140 KM)
Przyczepa z hamulcem: 2.000 kg
Przyczepa bez hamulca: 750 kg
2.0 dCi (120-170 KM, po 2019 roku)
Przyczepa z hamulcem: 2.500 kg
Przyczepa bez hamulca: 750 kg
Systemy Wspomagające Holowanie
Renault Trafic III wyposażony jest w różne systemy wspomagające holowanie, które zwiększają bezpieczeństwo i stabilność pojazdu, w tym:
- Trailer Stability Assist (TSA) – pomaga utrzymać stabilność pojazdu podczas holowania przyczepy.
- Asystent ruszania pod górę – zapobiega cofaniu się pojazdu podczas ruszania na wzniesieniu z przyczepą.
- Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) – poprawia kontrolę nad pojazdem podczas holowania cięższych ładunków.
- Opcjonalny hak holowniczy – dostępny jako wyposażenie fabryczne lub dodatkowe akcesorium w zależności od potrzeb.
|